Cilj ove mjere je povećati kvalitetu vina i učinkovitosti proizvodnje, a samim time i smanjiti cijenu krajnjeg proizvoda, što dovodi do krajnjeg cilja, a to je povećati konkurentnost proizvođača vina.
Rok za podnošenje zahtjeva za potporu za intervenciju 58.1.b.01. – Ulaganja je od 22. siječnja 2024. od 12:00 sati do 01. ožujka 2024. do 12:00 sati.
Korisnici potpore su poduzeća u sektoru vina (vinarije, fizičke ili pravne osobe upisane u Vinogradarski registar) koja se bave proizvodnjom i prodajom proizvoda, organizacije proizvođača vina, udruženja dvaju ili više proizvođača ili sektorske organizacije.
Razina potpore:
Minimalni iznos potpore po projektu iznosi 5.000 EUR.
- fizičke osobe obveznici poreza na dohodak/poreza na dobit, mikro, mala, srednja poduzeća koja imaju do 250 zaposlenih i promet do 50 milijuna EUR i/ili ukupnu godišnju bilancu do 43 milijuna eura potpora iznosi 50% prihvatljivih troškova, maksimalni iznos 1.500.000,00 eura.
- velika poduzeća koja imaju manje od 750 zaposlenih ili promet manji od 200 milijuna EUR potpora iznosi 25%, maksimalni iznos 750.000,00 eura.
- velika poduzeća koja imaju 750 ili više zaposlenih ili promet od 200 milijuna EUR i više potpora iznosi 24%, maksimalni iznos 550.000,00 eura.
Ne prihvatljivi korisnici:
- nema godišnji financijski izvještaj poduzetnika za zadnje odobreno računovodstveno razdoblje
- ili je poduzetnik početnik,
- potpora se ne odobrava poduzećima u poteškoćama,
- podnositelji zahtjeva kojima je poslovni račun bio blokiran.
Isti (jedan) podnositelj/korisnik te njegova povezana i/ili partnerska poduzeća mogu podnijeti jedan
zahtjev za potporu na jednom natječaju za intervencije.
Prihvatljivi su troškovi slijedećih aktivnosti:
- stjecanja, izgradnje, poboljšanja nepokretne imovine odnosno objekta za
proizvodnju vina, čuvanje i skladištenje vina, prodaju vina te kontrolu kvalitete
(Troškovi kupnje nepokretne imovine radi poboljšanja iste ne smiju premašiti 10 % od maksimalno prihvatljivih troškova građenja ili poboljšanja nepokretne imovine. ) - kupnje novih strojeva i opreme za preradu grožđa te skladištenje vina
- obnove/modernizacije/opremanja infrastrukture objekta za prodaju i prezentaciju
vina - opremanja laboratorija za kontrolu kvalitete proizvoda od grožđa i vina
- opći troškovi vezani za studije izvedivosti, pripremu projektne dokumentacije,
elaborat zaštite okoliša te naknade za arhitekte i inžinjere.
Opći troškovi:
-nastali od 16.10.2023. godine do dana podnošenja zahtjeva za potporu.
-opći troškovi koji se odnose i na izgradnju/rekonstrukciju/ukupna vrijednost prihvatljivog općeg troška ne može iznositi više od 5.000 EUR,
-troškovi studije izvedivosti koji se odnose i na izgradnju/rekonstrukciju i na opremanje, ukupna vrijednost prihvatljivog troška ne može iznositi više od 3.000 EUR.
-prihvatljive su naknade za arhitekte i inženjere, naknade za savjetovanja do 10% od ukupno prihvatljivog iznosa bez općih troškova, ali ne više od 5.000 EUR. - naknade za studije izvedivosti i troškovi izrade elaborata zaštite okoliša do 2% od ukupno prihvatljivog iznosa ulaganja bez općih troškova, a u slučaju ako su u projektu sadržani samo troškovi studije izvedivosti ne više od 3.000 EUR, dok ukupna vrijednost prihvatljivog troška ako je u pitanju samo opremanje ne može iznositi više od 2.000 EUR.
Neprihvatljivim troškovima se smatraju:
- troškovi jednostavne zamjene postojeće opreme bez poboljšanja tehnologije proizvodnje,
- troškovi redovitog održavanja i amortizacije opreme, građevina i postrojenja,
- troškovi refundacije kamata, režijskih troškova i pristojbi,
- PDV kod korisnika koji su u sustavu PDV-a,
- sredstva izdvojena za buduće gubitke ili dugovanja,
- bankovni troškovi, bankovne kamate i premije osiguranja, kamate na dugovanja,
- troškovi gubitka na tečaju valute,
- plaćanja u gotovini, plaćanja putem robne razmjene uključujući i kompenzaciju,
- administrativni troškovi i troškovi osoblja korisnika,
- troškovi koji nisu sastavni dio projekta,
- nepredviđeni troškovi,
- troškovi vlastitog rada,
- troškovi nabave rabljenih strojeva i opreme,
- troškovi kupnje rezervnih dijelova, popravaka i servisiranja strojeva i opreme,
- troškovi stjecanja (kupnje) nepokretne imovine ako projektom nije predviđena
izgradnja i/ili poboljšanje iste u vinarije i/ili prezentacijske i/ili prodajne objekte, - troškovi kupnje nepokretne imovine u slučaju ako nije podmiren porez na promet nekretnina,
- troškovi nabave sadnog materijala,
- troškovi sadnje i troškovi navodnjavanja prilikom uređenja okoliša,
- troškovi povezani s pripremom zahtjeva za potporu koji nisu izravno povezani s
troškovima projekta, - troškovi povezani s ugovorom o zakupu, a osobito marža najmodavca,
- troškovi refundacija kamata, režijskih troškova i pristojbi,
- troškovi izgradnje prilaza za vozila i dizala,
-postojanje sukoba interesa.
Neprihvatljivim troškovima se smatraju i svi oni koji nisu navedeni u Listi prihvatljivih troškova (https://www.apprrr.hr/58-1-b-01-vino-ulaganja/) .
Podnositelj koji nije obveznik javne nabave dužan je nakon objave natječaja, a prije podnošenja zahtjeva za potporu, za sve prihvatljive troškove projekta u skladu s pravilima provesti postupak nabave putem elektroničkog oglasnika nabave (EONA) Agencije za plaćanja. Izuzev troškovi kupnje zemljišta, objekata i opći troškovi.
Europska razvojna agencija Grada Kutjeva – ERA nudi izradu projektne prijave i pomoć u provedbi projekta na navedeni natječaj.
Za više informacija obratite se na kontakt brojeve 099/485-8630.